Lite nostalgi och en ny förmåga

Satt och tittade över mina gamla hemsidor och hittade lite pärlor från skoltiden när vi höll på med inkörning. Hittade bland annat denna film.

Film_om_unghästhantering_och_inkörning


Texten stämmer väl kanske inte till tusen men är ändå en hyfsat bra amatör film måste jag säga. Jag mins att vi tyckte det var hemskt kul att göra den. Framför allt älskade vi de där eftermiddagarna när vi smet från skolan och åkte ut till stuteriet för att pyssla med de små. Vi hade några vi tränade upp inför kriterieauktionen och badade och hade oss.

 

På tal om unghästar så kan jag inte låta bli att nämna en treåring. Såg nämligen Raja Mirchi på Örebro igår när de kördes Breeders Crown. Vilken liten krabat in joggande på 11,8 sista 500 och helt oberörd. Behöver man tillägga att han vann med ett par längder före alla andra. Såg nästan ut som om han var ute på ett motionspass. Enligt Ludde så ska man sikta på Hambletoinan för denna lilla hingst. Ska bli mycket intressant att se vad som kommer hända med honom i framtiden. Efter gårdagens presentationer ligger nu Luddes stall på 4 miljoner inkört i år, inte illa må man säga.


Raja Mirchi vann i Örebro.
Foto: Mats Hansson/ALN


Kommentarer
Postat av: Lelle

Hej och förlåt att kjag är såg seg! Lovar att jag ska fixa färgen snart ;)

2010-04-18 @ 18:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0